Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dokument o Du Du
Willertová, Aneta ; Bačíková, Alžběta (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomová práce sestává z procesuálního autoportrtu formou videodokumentu s výrazními autoreferenčními strategiemi. Du Du si nalévá čaj.
Kryptidy
Dvořáková, Dana ; Turek, Filip (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Kryptidy, video, které zkoumá zvířata, jejich tvary, pohyby a prostředí, ve kterých se objevují. Na všechny entity se dívá rovnocenně a nerozdílně, dokumentuje bujarý život tak stejně, jako nahlíží na přicházející smrt nebo již rozklad. Mluví také o spolupráci a mikrosvětě, který vytváří společný dokonalý celek. Jsou to tiché vzájemné rozhovory.
Zaklenutí
Willertová, Aneta ; Dolanová,, Lenka (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je tvorba tzv. "osobních mytologií" - subjektivních konstruktů reality, které vznikají samovolně a přirozeně, jako důsledek potřeby výkladu vnějšího i vnitřního světa. Tyto konstrukty staví na základech zkušeností, dojmů a vzpomínek, organicky se spojujících a vytvářejících jedinečné vazby. Práce si klade za cíl toto téma zpracovat do podoby environmentu, který divákovi tyto vazby, pozadí jejich vzniku a výsledné mytologie předloží v autoportrétním celku.
Dokumentární přístupy v pohyblivém obraze v současné umělecké praxi
Bačíková, Alžběta ; PhDr. BcA. Andrea Slováková, Ph.D., MBA (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Disertační práce se zastřešujícím názvem Dokumentární přístupy v pohyblivém obraze v současné umělecké praxi se zaměřuje na praktický a teoretický průzkum dokumentárních přístupů ve videích a filmech a na poli umění. Všímá si především sebereflexivních strategií vyvolaných kritickým postojem vůči médiu a nedůvěrou v jeho schopnost zprostředkovat skutečnost či pravdu. Pokusy o zprostředkování skutečnosti audiovizuálními prostředky jsou doprovázeny reflexí způsobu, jak k tomu dochází. Práce si všímá rovněž nejistého vztahu dokumentu a pravdy, jak byl v umění artikulován umělkyní a teoretičkou Hito Steyerl. Zkoumaná díla jsou časově vymezena zejména obdobím od počátku nultých let, kdy začala intenzivní reflexe takzvaného dokumentárního obratu, a současností. Výběr příkladů je silně ovlivněn lokální studií izraelského umění ve Videoarchivu CCA v Tel Avivu. Studie videí a filmů, v nichž rezonují témata konfliktu, násilí a traumatu, předurčilo tematické okruhy pro analýzu dokumentárních metod autorů z odlišných kontextů. Ve vybraných dílech si všímám zejména různých podob zcizení a sebereflexivních postupů, jimiž autoři upozorňují na konstruovanost díla nebo na vlastní postupy práce s audiovizuálním materiálem. Jsou stanoveny opakující se formální principy, které dokazují znejistění vztahu dokumentárních formátů a skutečnosti: inscenování reálných událostí nebo záměrné odhalování produkčního aparátu či pozice autora v rámci produkce díla. U popsaných tendencí dochází také k přehodnocení observačních dokumentárních strategií jako zdánlivého protikladu k sebereflexivním formám. Teoretické výstupy jsou doprovázeny autorčinými vlastními uměleckými projekty soustředěnými hlavně na formát dokumentárního portrétu a jeho formální (de)konstrukci. S formálními principy analyzovanými na teoretické rovině je průběžně experimentováno v autorských videích.
Unbreakable Nightrunners
Tomanova, Karolina ; Šprincl, Petr (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Video dokument Unbreakable Nightrunners se zabývá lidmi v okolí umělce, který dokumentuje dění ve skupině amatérských nadšenců automobilových závodů a tuningu. Hlavní aktéři bydlí v okolí a znají se ze základní školy. Polovinu členů tvoří studenti, druhou pracující jedinci z různých odvětví. Věk členů Nightrunners je do 30. let. Prezentují se jako lidé nepochopeni společností, někdy i blízkým okolím. Skupina lidí, kterou autorka dokumentuje, nechtěla být jako ostatní lidé v jejich okolí. Nechtěli se poflakovat a chodit na párty, místo toho našli svou společnou zálibu v autech a tuningu. Lidé s odlišnými názory a stylem života, kteří vždy najdou téma ke konverzaci a prostor pro společné aktivity mají také jinou filozofii života, což by se dalo shrnout do teze, že „život je svébytný jev, který nelze redukovat na mechanické děje“. Pomáhají si navzájem když se něco pokazí a jsou spolu v dobrém i zlém. Autorka dokumentuje všechny události, které skupina vytváří, a to i obyčejné srazy nebo rozhovory či místo setkávání skupiny, kterým je benzínová pumpa. Název Nightrunners je odvozen podle chatovací skupiny na Facebooku, kde spolu členi různě debatují, domlouvají se na akce, posílají si vtipné videa a fotky a kde mezi sebou šíří nové fotografie aut a věci, které viděli, nebo jich byli součástí.
Audiovizuální instalace
Kachtík, Petr ; Hrůza, Tomáš (oponent) ; Ptáček, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaobírá vztahem mezi zvukem a obrazem, jejich manipulací v reálném čase. Nosným tématem práce je prostupování se těchto dvou elementů do jednotné kompozice. Pracuji se záběry dokumentárního tipu, které komponuji podle principů VJingu.
Osudy československých parašutistů po atentátu na Reinharda Heydricha
Sebíň, David ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Bakalářská práce sestává ze dvou částí. Praktickou částí je dokument s názvem Češi se nevzdávají: Osudy těl československých parašutistů. Jak naznačuje název, dokument se zabývá osudy těl Josefa Gabčíka, Jana Kubiše, Josefa Valčíka, Adolfa Opálky, Josefa Bublíka, Jana Hrubého a v neposlední řadě Jaroslava Švarce. V první části snímek zachycuje přes filmové týdeníky, fotografie a výpovědi historiků, badatelů a příbuzných československých odbojářů atmosféru v Protektorátu Čechy a Morava od nástupu zastupujícího říšského protektora Reinharda Heydricha do úřadu až po boj parašutistů v chrámu svatých Cyrila a Metoděje. V druhé části dokument seznamuje diváka s událostmi po boji a s doložitelnými skutečnostmi popisujícími osudy těl československých parašutistů. Jelikož jejich osud není ani po více než osmdesáti letech zcela znám, zabývá se v této části také pátráním po nových skutečnostech. Teoretická část slouží jako východisko audiovizuálního materiálu. Terminologicky definuje dokumentární film, televizní dokument, reportáž a publicistikou televizní reportáž, zabývá se aktuální publicistikou v České televizi, vymezuje postupy práce a poskytuje čtenáři náhled do výroby dokumentu. V pracovních postupech spatřuji těžiště celé teoretické práce. Domnívám se, že právě tato část může být pro budoucí...
Na červenou start - příběh prostitutky Terezy
Džindžichašvili, Michael ; Gulda, Jana (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Praktická bakalářská práce Na červenou start - příběh prostitutky Terezy je rozhlasovým dokumentem, který se snaží co nejkomplexněji zachytit a ukázat osobnost respondentky Terezy - v roli prostitutky, dcery, partnerky a závislé na drogách. Teoretická část popisuje základní pojmy fenoménu - vymezení a teorii prostituce, definuje pojmy ulice, rizikový sex a pohlavní nemoci, gender. Rozděluje formy prostituce na pouliční, privátní a klubovou. Forma, tedy dokument, je teoreticky ukotvena, shrnuta je osoba respondentky a popsána metodologie práce. Na základě toho se praktická práce snaží hledat důvody a zkušenosti, které vyústily v dosavadní životní příběh jedince. Obecnou rovinu do konkrétního příběhu vnáší poznatky z rozhovoru s adiktoložkou a terapeutkou Ilonou Preslovou. Pro oddělení tematických částí využívá rozhlasový dokument hudebních prvků.
Zaniklé krajiny v dokumentární fotografii
Portešová, Anna ; Géla, František (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Cílem této praktické bakalářské práce bylo vytvořit fotoknihu na téma zaniklých krajin, která je ohlédnutím za historií třech českých lokalit a ve které prezentuji soubor fotografií, jež porovnávám s fotografiemi dobovými. Zaměřila jsem se na zaniklá místa, která byla něčím architektonicky, historicky či geograficky významná - konkrétně na starou Prahu, Šumavu a Ralsko. Všechny tyto lokality spojuje nepřirozenost a necitlivost jejich proměn. Vzhledem k tomu, že se toto téma týká nejen staveb a měst, ale i přírodní krajiny jako takové, nabývá práce částečně i environmentálního charakteru. Všechny tyto aspekty jsem ukotvila v teoretické části práce, ve které se blíže zabývám fenoménem dokumentární fotografie, architektonické fotografie a také fenoménem mizejících krajin a jejich reprodukci v české fotografii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.